FAQ

Wirtualne Biuro Poznań => FAQ – Frequently Asked Questions czyli Często Zadawane Pytania.

Wirtualne Biuro Poznań i Coworking Poznań to dwie najpopularniejsze usługi prowadzone przez nasza firmę. Ze względu na to że bardzo często dzwonicie do nas z pytaniami postanowiliśmy umieścić na stronie odpowiedzi na te, które zadajecie nam najczęściej! Znajdziecie tutaj informacje o naszej ofercie, płatnościach usługach oraz o wszystkim tym co najważniejsze podczas współpracy z naszym biurem.

!!! ZAMÓW WIRTUALNE BIURO ONLINE !!!

Kontakt

Co to jest wirtualne biuro lub adres rejestracyjny?

Wirtualne biuro to usługa polegająca na zarejestrowaniu działalności gospodarczej pod adresem firmy prowadzącej outsourcing usług związanych z administracją przedsiębiorstwem. Wirtualne biuro lub wirtualny adres rejestracyjny potocznie są nazywane także e-biurem. Osoby korzystające z usługi wirtualnego biura uzyskują możliwość automatycznego odbioru ich korespondencji pod ekskluzywnym adresem w centrum miasta. Taki adres wzbudza zaufanie klientów i można się nim posługiwać zarówno w umowach zawieranych przez przedsiębiorstwa jak i materiałach marketingowych. Korzystając z usługi wirtualnego biuro oszczędzacie Państwo czas i pieniądze oraz unikacie ryzyka związanego z nieodebraniem poczty mającej wpływa na waszą działalnośc. Wirtualne biuro jest usługą szczególnie często wybieraną przez osoby podróżujące lub takie które z jakiego powodu pracują poza miastem.
Nasze Lokalizacje – sprawdź tutaj!

Czy wirtualne biuro jest legalne?

Jak najbardziej. legalność wirtualnych biuro została potwierdzona wyrokiem Naczelnego Sądu Administracyjnego – II FSK 3549/13. Wirtualne biuro jest w pełni legalne i musi być przez wszystkie organy administracji państwowej traktowane jako siedziba przedsiębiorstwa razem ze wszystkimi obowiązkami i uprawnieniami z tego wynikającymi.

Gdzie jest zlokalizowana siedziba wirtualnego biuro?

Siedziba wirtualnego biura zgodnie z Kodeksem Spółek Handlowych oraz Kodeksem Cywilnym znajduje się w Poznaniu. Nasz dokładny adres to ul. Słowackiego 55/1 60-521 Poznań. Jednak jako miejsce, w którym znajduje się siedziba firmy to miast Poznań. Oznacza to że wszelkie postępowania, administracyjne, podatkowe cywilne oraz karne podlegają pod właściwość miejscową miasta Poznań. Jest to zwłaszcza korzystne dla przedsiębiorców z małych miast, którzy często wchodzą w interakcję z administracją państwową.
Nasze Lokalizacje – sprawdź tutaj!

Kto korzysta z usług wirtualnego biura?

Z usługi wirtualnego biura korzystają początkujący przedsiębiorcy, firmy średnich rozmiarów oraz przedstawiciele wolnych zawodów. Usługa ta jest bardzo popularna wśród każdego komu zależy na elastyczności, oszczędności pieniędzy oraz pewności że jego korespondencja zostanie odebrana. W przypadku Clockwork Wirtualne Biuro Poznań dodatkową korzyścią jest posiadanie dostępu do fizycznej lokalizacji wraz z salami konferencyjnymi, gabinetami oraz przestrzeniami coworkingowymi. Mamy pełną infrastrukturę biurową wraz ze sprzętem oraz szybkie łącze internetowe 1 gigabit symetrycznie światłowód. Jeśli z jakiegoś powodu zależy ci na prestiżowym adresie lub musisz być bardzo elastyczny pod względem tego gdzie jesteś i jak pracujesz – Clockwork Wirtualne Biuro Poznań to usługa skrojona w sam raz dla ciebie!

Jakie są zalety wirtualnego biura?

– brak kosztów związanych z wynajmem fizycznego biura,
– dostęp do ekskluzywnego adresu rejestracyjnego,
– elastyczność w zakresie wyboru lokalizacji,
– przynależność przedsiębiorstwa do wybranej właściwości miejscowej dla sądów oraz urzędów,
– elastyczna możliwość skorzystania z dodatkowych usług oferowanych przez wirtualne biuro,
– anonimowość korespondencji,
– ograniczenie kosztów podczas początkowego okresu rozwoju działalności gospodarczej,
– elastyczna oferta pozwalająca na dopasowanie do potrzeb oraz możliwość stopniowego przenoszenia nowych pracowników do przestrzeni coworkingowej,

Jaki jest koszt wirtualnego biura?

Koszt wirtualnego biura zaczyna się już od 55 zł netto. Więcej na temat naszej oferty znajdziecie Państwo tutaj – OFERTA

Na jaki okres jest zawierana umowa?

Umowa jest zawierana na czas nieokreślony z miesięcznym okresem wypowiedzenia. Równocześnie mogą Państwo zawrzeć z nami umowę na okres roczny dzięki czemu miesięczna cena opłaty ulega zmniejszeniu. Taka umowa jest płatna z góry. Jeśli dopiero zaczynają Państwo działalność polecamy skorzystać z opłaty miesięcznej, która umożliwia elastyczne zarządzanie budżetem bez konieczności ponoszenia początkowych nakładów.

Czy można opłacać usługę miesięcznie, a potem zmienić ją na opłatę roczną?

Oczywiście. Jeśli nie jesteście jeszcze pewni co do tego jak będą się układać przychody w waszej firmie, a także czy chcecie przez cały okres działania korzystać z adresu wirtualnego opłata miesięczna jest dla was najlepszym rozwiązaniem. W wypadku kiedy dojdziecie do wniosku, że opłata roczna jest dla was bardziej opłacalna wystawimy fakturę roczną.

Czy umowę muszę podpisać osobiście?

Nie możliwe jest zawarcie umowy osobiście, listownie, przez pełnomocnictwo, a także przy pomocy poczty elektronicznej.
KONTAKT

Kiedy powinniśmy podpisać umowę z Clockwork Wirtualne Biuro Poznań?

Przez założeniem działalności lub po. Nie ma to znaczenia ponieważ można przenieść siedzibę z jednego miejsca na drugie. W przypadku zawarcia umowy przez założeniem działalności oznacza to oszczędność czasu i pieniędzy.

Jeśli rejestruje spółkę w trybie S-24 czy mogę podać wirtualny adres rejestracyjny?

Tak, jeśli mamy podpisaną z Państwem umowę nie ma z tym problemu.

Czy mogę podać wirtualny adres rejestracyjny podczas rejestrowania działalności przez internet?

Tak

Z czego biorą się oszczędności w ramach wirtualnego biura?

W ramach wirtualnego biuro otrzymują Państwo możliwość prowadzenia działalności gospodarczej z adresem rejestracyjnym w centrum miasta bez konieczności wynajmowania drogiego lokalu. Koszt wynajmu biura w centrum miasta zaczyna się zazwyczaj od kwoty 1500 zł brutto w przypadku najmniejszego metrażu. Dodatkowo konieczność odbierania korespondencji z poczty to obowiązek zarezerwowania czasu na to potrzebnego – w przypadku wirtualnego biura oszczędność wynika z mniejszego nakładu pracy. Oszczędzacie Państwo czas oraz zmniejszacie ryzyko niedotrzymania terminów doręczeń dotyczących pism urzędowych w wypadku zbyt późnego odebrania poczty.

Jestem początkującym przedsiębiorcą i nie wiem jak policzyć koszty wirtualnego biura?

Zadzwoń do nas! Z chęcią udzielimy ci odpowiedzi na twoje pytania. Jeśli jesteś zainteresowany także dostępem do przestrzeni coworkingowej jesteśmy elastyczni w zakresie umowy oraz jest kosztów. W zakładce kontakt dowiesz się więcej!

Potrzebuje specyficznej usługi, której nie znalazłem w ofercie?

Nie ma problemu. Naszą największa zaletą jest elastyczność. Jeśli jesteście specyficzną firmą dostosujemy się do waszych potrzeb. Zadzwoń do nas i wynegocjujemy stawkę za wasze odpowiednią do naszych możliwości oraz waszych potrzeb.
KONTAKT

Czy mogę korzystać z adresu w materiałach reklamowych, umowach oraz publikować go w internecie?

Tak. Umowa udostepnienia adresy wirtualnego jest skonstruowana w ten sposób, aby właśnie umożliwić tego typu działania. Adres wirtualny umożliwia prowadzenie działalności gospodarczej zarejestrowanej pod naszym adresem. Dzięki temu można śmiało z niego korzystać w materiałach reklamowych, wizytówkach, stronach internetowych oraz jako adres siedziby przedsiębiorstwa w umowach handlowych. Równocześnie mają dzięki temu Państwo pewność, że cała korespondencja zostanie odebrana przez naszą kadrę.

Czy mogę korzystać z usługi wirtualnego biura przez cały czas pozostając za granicą?

Tak. Jest to usługa specjalnie przeznaczona dla osób podróżujących lub dla tych, którzy często znajdują się poza miastem. Gwarantujemy odbiór korespondencji oraz możliwość prowadzenia całej działalności gospodarczej poza lokalizacją wirtualnego adresu rejestracyjnego. Oferujemy solidność w zakresie odbioru poczty oraz dyskrecję.

Czy posiadają państwo fizyczną lokalizację dla biura?

Tak posiadamy fizyczną lokalizację z 3 salami konferencyjnymi oraz pokojami możliwymi do wynajęcia na prowadzenie działalności. Główną zaletą naszej oferty jest to, że wraz z rozwojem Państwa działalności możecie stopniowo przenieść się do naszego biura. Wynajem naszego biura jest elastyczny pod tym względem ponieważ umożliwiamy różne pakiety wynajmu od 10 godzin tygodniowo do całodobowego dostępu do naszej infrastruktury.
LOKALIZACJE

Jak do was trafić?

Biuro znajduje się w Poznaniu na ul. Słowackiego 55/1 60-521 W wypadku jeśli mają Państwo problemy z odnalezieniem nas na mieście śmiało prosimy skorzystać z zakładki kontakt lub kierować się do danej lokacji przy pomocy google maps.

Jakie są możliwości kontaktu z wirtualnym biurem?

Umożliwiamy kontakt mailowy, telefoniczny oraz korespondencyjny. Kontakt telefoniczny jest możliwy w czasie standardowych godziny otwarcia biura czyli od poniedziałku do piątku pomiędzy 09:00 a 17:00. Czasami pracujemy także w inne dni i godziny.
KONTAKT

Czy mogę spotkać się z klientem na miejscu w lokalizacji biura?

Tak. Posiadamy fizyczną lokalizację gdzie można wynająć gabinet na godziny. Naszym celem jest umożliwienie Państwu prowadzenia działalności dokładnie w taki sam sposób jak działalność odbywająca się w wynajętym na własność lokalu.
GALERIA

Czy wynajmując wirtualne biuro jestem zobowiązany do fizycznego przebywania pod wskazanym adresem?

Nie. Nie mają Państwo takiego obowiązku. Cała działalność może funkcjonować bez Państwa obecności. Korespondencja zostanie przesłana na adres elektroniczny lub inny wskazany w umowie. Jeśli jednak zmienią Państwo zdanie udostępniamy lokale dzięki czemu można pracować pod wskazanym adresem. jesteśmy elastyczni i stawiamy na rozwój naszych klientów.

Jakie są wymogi formalne w celu uzyskania adresu wirtualnego?

W zależności od tego czy prowadzą Państwo jednoosobową działalność gospodarczą, spółkę cywilną czy spółkę z o.o. potrzebny jest odmienny zestaw dokumentów. W przypadku jednoosobowej działalności gospodarczej lub spółki cywilnego uzyskanie wirtualnego adresu rejestracyjnego może nastąpić przez podpisanie umowy przez przedsiębiorcą lub przez jednego ze wspólników spółki cywilnej. Osoba podpisująca umowę musi udowodnić swoją tożsamość przy pomocy dowodu osobistego lub innego dokumentu.
W przypadku spółki z o.o. poza dowodem stwierdzającym tożsamość osoby podpisującej umowę konieczne jest także posiadanie dokumentu uprawniającego do reprezentowania spółki (pełnomocnictwo zarządu, wypis z KRS potwierdzający możliwość dokonywania oświadczeń w imieniu spółki – prezes zarządu lub prokurent, akt założycielski – umowa spółki).

Co dzieje się z korespondencją przesyłaną na adres rejestracyjny?

W zależności od tego na co się Państwo zdecydują w umowie poczta odebrana pod wirtualnym adresem jest skanowana i przesłana na adres poczty elektronicznej podanej w umowie lub jest przesyłana w formie fizycznej na wskazany adres. W zależności od tego jak chcą państwo uregulować wysyłkę poczty może to się odbywać natychmiast po jej otrzymaniu lub okresowo co tydzień, dwa tygodnie lub  co miesiąc.

Kto ma prawo odbierać korespondencję?

Prawo do odbioru korespondencji posiadają osoby, które podpisały umowę wirtualnego biura, osoby wskazane w umowie jako upoważnione do odbioru lub osoby posiadające odpowiednie pełnomocnictwo. Pełnomocnictwo odbioru może zostać okazane na miejscu, można też udzielić pełnomocnictwa ramowego lub przesłać informację mailem o tym, że jakaś osoba odbiera korespondencję.

Na jakiej podstawie jest odbierana moja korespondencja?

Korespondencja jest odbierana na podstawie pełnomocnictwa, którego nam Państwo udzielają przy zawieraniu umowy. W ramach pełnomocnictwa odbieramy także aktywnie pocztę w przynależnej nam placówce pocztowej. W taki sam sposób odbywa się także odbiór poczty i przesyłek of firm kurierskich takich jak UPS czy DHL lub inne.


Jak szybko przesyłana jest korespondencja pod wskazany adres lub email?

Tego samego dnia. Staramy się aby nasze działania były natychmiastowe.

Kiedy mogę odebrać korespondencję z Clockwork Wirtualne Biuro Poznań?

W godzinach pracy sekretariatu lub w umówionym telefonicznie terminie.

Czy korespondencja jest przez Państwo czytana lub skanowana?

Tylko dla firm, które wyraziły na to zgodę i w zakresie w jakim jesteśmy do tego upoważnieni.

Czy skanujemy wszystkie przesyłki?

Tak skanujemy wszystkie przesyłki. Umowa ta może podlegać indywidualnym ustaleniom.

Czy zgromadzoną korespondencję można przesłać na inny adres?

Tak, podlega to indywidualnym ustaleniom z klientem.

Jak wygląda przechowywanie dokumentów oraz korespondencji?

Posiadamy bezpieczną skrytkę gwarantującą bezpieczeństwo Państwa dokumentacji.

Czy oferta Clockwork jest elastyczna i dostosowana do moich potrzeb?

Zdecydowanie. Clockwork oferuje zestaw pakietów umożliwiających wynajem wirtualnego adresu rejestracyjnego oraz pakiety pozwalające na wynajem biur coworkingowego w zlaeżności od potrzeb przedsiębiorcy. Przez nasze progi przeszło już mnóstwo firm, a każda z nich posiadała własną historię. Część z nich zaczynała od wynajmowania pojedynczego miejsca na godziny, a cześć od stałego biurka. Niestety z paroma firmami musieliśmy się już rozstać ze względu na to że zaczęły zatrudniać bardzo dużo osób i nie mieściły się w całym naszym lokalu.
OFERTA

Jeśli muszę załatwić z Clockwork Wirtualne Biuro Poznań coś na miejscu czy muszę to robić w konkretnych godzinach?

Recepcja jest otwarta od poniedziałku do piątku w godzinach od 09:00 do 17:00. Jesteśmy też elastyczni więc możemy się umówić telefonicznie na spotkanie w innym dniu i godzinie.

W jakich godzinach dostępne są sale konferencyjne, gabinety oraz coworking?

Nasze pomieszczenia są dostępne 24/7. Kalendarz sprawdź tutaj!

Jak zarezerwować gabinet lub salę konferencyjną?

Dostępność naszych sal jest opublikowana na naszej stronie www pod tą zakładką – Clockwork Dostępność Sal. Ewentualnie zadzwoń do nas aby uzyskać dodatkowe informacje. Kalendarz sprawdź tutaj!

Jakie informacje na temat mojej działalności otrzyma osoba pod adresem siedziby?

Informacje na temat przedsiębiorstwa przekazane przez Państwo oraz w zakresie w jakim na to Państwo zezwalają. Dodatkowo umożliwiamy wystawienie tablicy informacyjnej widocznej na google maps.

Co się dzieje w wypadku kontroli z urzędu w siedzibie firmy?

Prowadzimy normalne działania kontrolne i współpracujemy z urzędem udostępniając informacje, które jesteśmy zobowiązani przekazać.

Gdzie rozliczać podatki w wypadku posiadania wirtualnego adresu rejestracyjnego?

Podatki rozliczane są w odpowiednim adresie rejestracyjnym.

Jakie urzędy są właściwe dla tego adresu?
Urząd Skarbowy Poznań-Jeżyce
Adres:
Strzelecka 2/6, 61-845 Poznań
Kontakt:
centrala: 61 647 18 00
faks: 61 64 71 921
e-mail: us.poznan-jezyce@mf.gov.pl
Sąd Rejonowy Poznań – Grunwald i Jeżyce
Adres:
ul. Kamiennogórska 26, 60-179 Poznań
Kontakt:
61 65 85 220

Open chat
Potrzebujesz Pomocy?
Scan the code
Hej! Masz pytania?
Bardzo chętnie odpowiemy!